Zwangerschapstraining en postpartum trainingen2022-10-03T20:42:37+02:00

Zwangerschapstraining
De zwangerschapstrainingen zijn actief en gericht op het behouden of verbeteren van je kracht, stabiliteit, souplesse en conditie, afgestemd op jou niveau. Verantwoord sporten tijdens je zwangerschap voorkomt en vermindert klachten en zorgt ervoor dat je zo fit mogelijk aan je bevalling en het moederschap begint. Je bent van harte welkom vanaf je termijnecho. Instappen daarna kan  op elk moment en je kunt doortrainen zolang jij je daar prettig bij voelt. Vaak is dat gewoon tot aan de uitgerekende datum. Doordat de training aangeboden worden door fysiotherapeuten, is het geen enkel probleem om mee te trainen als je last hebt van bijvoorbeeld je rug, je bekken, je bekkenbodem of andere ongemakken.

Postpartum training
Wil je na je bevalling ook weer verantwoord toewerken naar een goed herstel? Welkom dan bij de postpartum training. Het is de perfecte opstap naar weer fit worden. Starten kan vanaf 3 weken na je bevalling. Beviel je via een keizersnede dan kun je na 6 weken instappen. Leidend is altijd hoe jij je voelt, de trainer zorgt verder voor een verantwoorde opbouw met optimale aandacht voor het herstel van je buik en je bekken(bodem)

Zwangerschaps- en postpartum trainingen bij Kern Fysiotherapie
De trainingen bieden wij aan in twee jasjes.  We geven zwangerschaps- en postpartumtraining in  Pilates vorm en in Bootcamp vorm. We trainen in kleine groepen waardoor we elke training aan kunnen passen naar een voor jou passend niveau.

Pilates training
Bij onze pilates vorm  bieden we trainingen aan vanuit een de pilates principe.
Je leert  bewust je krachtcentrum aan te spannen en hiermee de stabiliteit in je lichaam te handhaven. Terwijl je bewust je krachtcentrum aanspant doe je spierversterkende oefeningen voor met namen de lage rug- en bekkenregio en tegelijkertijd verleng je de spieren zodat het lichaam soepel blijft. Door het aanspannen van je krachtcentrum til jezelf je kindje, in plaats van  je buik te laten hangen. Je zult je door de oefeningen sterker en langer voelen, ook tijdens je zwangerschap.

Bootcamp
Bij onze bootcamp trainen we voornamelijk binnen, maar met mooi weer en voldoende animo gaan we lekker naar buiten.  Je doet oefeningen individueel en in teamverband. Tijdens bootcamp komt kracht en uithoudingsvermogen ruim aanbod. Je doet oefeningen met eigen lichaam gewicht, losse gewichten en weerstandsbanden. Circuit training, Tabata, core trainingen alles kan passeren. Uiteraard aangepast op ieder zijn eigen niveau

Wat je verder nog moet weten
Het is altijd mogelijk een proefles te volgen, na het invullen van een intakeformulier. We hechten veel waarde aan om van te voren te weten waar rekening mee gehouden kan worden

 

 

 

Specialisaties van Kern Fysiotherapie Zwolle/Haren