Ontdek de kracht van Echografie bij Kern Fysiotherapie

De behandelend fysiotherapeut gebruikt de techniek als aanvullend onderzoek naast het reguliere onderzoek. Met een echo kan de fysiotherapeut snel en duidelijk bepalen wat de pijn veroorzaakt en waar de oorzaak zit. Door de behandeling en het functieonderzoek kan de fysiotherapeut een goed behandelplan voor je blessure maken. Hierdoor ben je zo snel mogelijk weer klachtenvrij.

Hoe werkt echografie?

De fysiotherapeut gebruik een echokop en doet daar gel op. Met de echokop gaat de fysiotherapeut over het lichaamsdeel waar je klachten hebt. Naast je staat een scherm, waar het onderzochte gebied in zwart/wit in beeld wordt gebracht. Het onderzoek duurt maximaal een half uur. De behandeling doet geen pijn en is niet schadelijk voor je lichaam. De fysiotherapeut bespreekt direct de uitslag van het onderzoek. Zo kan hij samen met jou een behandelplan op maat opstellen.

Bij welke klachten gebruikt de fysiotherapeut echografie?

Bij de volgende klachten kan de fysiotherapeut besluiten echografie in te zetten:

• een spierblessure.
  • een peesblessure (bijvoorbeeld bij een gescheurde pees of bij een verkalking).
  • een slijmbeursontsteking.
  • verrekking of scheuring van gewrichtskapsel of banden.
  • onderzoek naar cystes.

Het trainen van de rompstabiliteit bij lage rugklachten. Echografie wordt ingezet als hulpmiddel bij het leren aanspannen van de juiste spieren in de onderste rompregio.

Wordt dit door mijn zorgverzekeraar vergoed?

Echografie is altijd onderdeel van een fysiotherapiebehandeling. Het kost niets extra. Of jouw behandeling wordt vergoed is dus afhankelijk van waar en hoe jij verzekerd bent voor fysiotherapie. Controleer dit bij jouw zorgverzekeraar.

Echografie bij Kern Fysiotherapie Haren

Neem voor het maken van een afspraak of voor meer informatie contact op met Kern Fysiotherapie Haren.

‘Dankzij echografie kwamen we snel achter de oorzaak van mijn schouderklachten. Hierdoor ben ik snel en effectief behandeld.’